ZOOM a jak jej využívat na maximum

19. 11. 2020

Jak co nejefektivněji využívat vysílací platformu ZOOM, na co si dát pozor a jak předcházet technickým komplikacím? To bylo hlavním tématem webináře, který připravila Nadace OSF pro příjemce programu Active Citizens Fund. Přinášíme hlavní výstupy a nejdůležitější body pro inspiraci.

Proč právě Zoom a ne jiný z 50 ti běžně používaných nástrojů na videokonference?

  • Nejlepší funkcionalita
  • Dobrá cena
  • Možnost zpětné vazby od účastníků – možnost se hlásit, hlasovat atd.
  • Rozdělení účastníků do menších skupin kde mohou spolupracovat – breakout rooms
  • Možnost konferenci nahrávat – místně nebo do cloudu
  • Kapacita 100 účastníků videokonference s možností další dokoupit
  • Moderace skupiny pomocí hosta a co-hostů – ztlumování mikrofonů, vpouštění do schůzky, atd.
  • Možnost konferenci streamovat na Facebook nebo Youtube
  • Možnost připojit se voláním na české telefonní číslo
  • Velmi konfigurovatelný – spousta nastavení skrz webovém prostředí

Na co si dát pozor

  • dobré připojení pořadatele (ideálně přes kabel k routeru, 1 uživatel s kvalitním videem = 3 Mbps, v případě wi-fi být co nejblíž přístupovému bodu. Ideální je mít záložní konektivitu pro případ výpadku)
  • dobrý mikrofon (vyzkoušená sluchátka s mikrofonem, externí mikrofon), audiozařízení Jabra s kvalitním mikrofonem, kvalitní externí webkamera
  • ZOOM doporučuje k vysílání i příjem využívat jejich aplikaci Zoom (po několika updatech už je její používání bezpečné, je však nezbytné upozornit na její aktualizaci, starší verze jsou z bezpečnostního hlediska problematické a také nepodporují všechny funkce) nebo případně webový prohlížeč Chrome (z několika vysílání víme, že Safari /MAC/ a FireFox nemusí fungovat spolehlivě)
  • před vysíláním je vhodné vypnout všechny nepotřebné aplikace a záložky prohlížeče, vytěžující počítač a nebo otravující notifikacemi
  • vhodné osvětlení (bez protisvětla, zářivek, atd.) – vyzkoušet
  • je vhodné udělat delší test kvality zvuku (nejenom – slyším – OK)
  • je dobré ztlumovat neaktivním uživatelům mikrofony (nebo je o to požádat)
  • diagnostika při problémech s kvalitou hovorů
  • prezentaci přednášejících zaslat organizátorům (pro případ, že nepůjde prezentujícím sdílet obrazovka)

Podrobné výstupy z webináře naleznete zde. A vzor výstupů z nástroje Sli.do je ke stažení zde.

Přihlášení k newsletteru