1. 7. 2021
V průběhu června jsme se díky akcím programu Active Citizens Fund viděli jak s novými příjemci akčních i matchingových grantů na úvodních setkáních, tak i s některými stávajícími příjemci například během workshopu k dopadu a systémové změně. Řada dalších organizací občanské společnosti se pak zúčastnila webináře k projektové logice. Nejen, že nás to nabilo příjemnou energií a novou odvahou, ale rádi bychom s vámi sdíleli některé výstupy ze setkání.
Jana Ledvinová provedla dvacet organizací občanské společnosti projektovou logikou a sdílela řadu tipů, na co si dát při přípravě žádosti o grant či dotaci pozor, čeho se vyvarovat a na co se naopak zaměřit. Záznam i samotnou prezentaci najdete zde. Pokud vás toto téma zajímá, je pro vás zcela nové nebo například zvažujete podání žádosti o některý grant programu Active Citizens Fund a rádi byste se zúčastnili dalšího workshopu, sledujte prosím newsletter programu, kde zveřejníme další říjnové/listopadové dny, kdy proběhnou další.
Před létem se rovněž poprvé setkali příjemci úplně prvních akčních grantů, které jsme v programu udělili. V těchto dnech tak začínají projekty, díky kterým se promění okolí obcí, které organizace a spolky velmi dobře znají a zapojí řadu občanů do aktivit vlastních i interakce s místními úřady.
Na workshopu Jak se připravit na úspěšnou dárcovskou kampaň? s Jiřím Krupou a Lucii Nemešovou se poprvé setkali i příjemci matchingových grantů. Na interaktivním workshopu byly probrány praktické tipy, jak začít připravovat online kampaň, vytvořit mailing list, oslovovat dárce, vyhodnocovat dárcovský potenciál a další dílčí kroky kampaně. Lucie následně organizace provedla tvorbou komunikačního plánu kampaně, sdílela tipy, jak oslovit média a jak připravit obsah pro kampaň, který v roce 2021 frčí. O přímé zkušenosti a tipy z dárcovských kampaní se pak podělili příjemci dalších grantů z programu Active Citizens Fund – Tereza Vohryzková z Živé vody, Johanna Nejedlová z Konsentu, Jan Žáček z Naděje pro děti úplňku a Alex Trochtová z Centra pro paliativní péči.
Další příležitost k setkání příjemců (tentokrát základních a systémových grantů) se v červnu naskytla během webináře k dopadu a nejen k systémové změně. Společně s Rado Pittnerem z Ashoky mělo 21 zástupců různých organizací možnost se nově podívat na měření dopadu a na to, kam svou každodenní prací směřují a jaký má jejich činnost dlouhodobý dopad. Své zkušenosti sdíleli se zástupci ostatních organizací a navzájem se tak mohli inspirovat v pohledu na společenskou změnu i dosahování společenského dopadu. Ze setkání vyplynulo, že pro většinu jsou důležité konkrétní tipy a informace, jak k dopadu přistupovat a jak ho měřit. Na webinář bychom rádi navázali a podpořili tak organizace v jejich rozvoji i vzájemném sdílení.
Všichni příjemci programu pak měli možnost se zúčastnit webináře Jak vytvořit vizuální identitu aneb základy vizuální komunikace. 17 zástupců organizací školením provedl zkušený grafický designér Jan Matoušek, který vede vlastní praxi ve svém studiu Magio Works a zaměřuje se na grafický design, tvorbu vizuálních identit, knih a tvorbu autorských písem. Připomněli jsme si význam vizuální identity a proč je v současném kulturně-společenském kontextu tolik důležitá. Jan prozradil, jak formulovat obsah pro vizuální identitu, jak se vizuální styl propisuje do témat zúčastněných organizací. Zazněly i konkrétní příklady některých účastníků, jak s vizuální identitou nyní pracují. Díky jejich zpětné vazbě zvažujeme, jak na téma workshopu dále navázat.
Po letní pauze chystáme následující akce a setkání: